Web Design-ul in Japonia

Web Design-ul Japonez este ciudat. Putem vorbi de un puternic contrast intre designul japonez vazut in general, care este foarte apreciat in lume si cel al designului de web japonez.

Este ca un paradox.

Site-urile japoneze sunt foarte dezordonate, nu tin cont de reguli ale designului web iar navigarea nu este luata in considerare. Sunt asemanatoare cu paginile unui ziar vechi cu mult text.

Dar totusi intrebarea este de ce? Sa analizam cateva pagini web:

Rakuten

web design japonia

Kakaku

web design made in japan

Goo

web design japonez

Livedoor

web design japonia

Sankei

web design japonia 5

Dupa cum se observa, principiile sunt aceleasi:

  • Siteurile japoneze sunt foarte abundente in text
  • Predomina albul
  • Foarte multe hyperlink-uri si URL-uri bleumarin
  • Reclame in exces.
  • Foarte putine imagini si unde sunt existente sunt foarte mici.
  • Lipsesc punctele de interes din pagina.
  • Foarte multa tehnologie Flash la reclame si banere.

Putem vorbi de o aseamanare cu primele pagini web din anii 80-90, unde tehnologia html era la putere iar textul inghesuit si spatiile mici intre randuri ne duc cu gandul la ziarele de pe timpuri.

Este interesant cum toate aceste website-uri impartasesc aceleasi caracteristici. Este ca si cum toate au fost concepute dupa aceeasi idee de baza. Cum este posibil vom afla in continuare.

Cultura telefonului mobil in Japonia

Inainte ca smartphone-urile sa devina o adictie la nivel mondial, in Japonia aceasta “obsesie” era la ordinea zilei. Telefonul mobil facea parte din viata de zi cu zi a japonezilor fapt pentru care a devenit o cultura pe care ei o numesc keitai sau cultura telefonului mobil.

Deasemeni, inainte de era smartphone-urilor, in Japonia existau telefoane cu camera foto o industrie in care japonezii au fost lideri fata de restul lumii.  Asfel, in noiembrie 2000, Sharp lanseaza modelul J-SH04  ce este prezentat ca primul telefon cu camera foto real! De asemeni puteai trimite MMS, e-mail-uri, si  beneficiai de tehnologia 3G!

telefon mobil camera foto

Intre timp a aparut NTT DoCoMo i-mode, un provider de internet pentru telefoane mobile care a reusit sa atraga peste 50 milioane de utilizatori in primii ani de la lansare. Au fost lansate diverse servicii compatibile cu aceasta tehnologie si alaturi de acestea s-au lansat si cateva site-uri dedicate telefoanelor mobile.

Deoarece vorbim de anii 2000 unde tehnologia telefoniei mobile nu era atat de avansata ca acum totul s-a focalizat in a crea website-uri usor de navigat si vizualizat pe un telefon mobil.

Spre deosebire de companiile mai mari care isi permiteau crearea unui site separat pentru telefonul mobil, companiile mici optau pentru un design singular care sa poata fi vizualizat atat pe calculator cat si pe telefon. Astfel, ne putem da seama de ce toate aceste site-uri arata ca si cum trebuie vizualizate pe un telefon mobil deoarece pentru asta au fost concepute!

Putem astfel concluziona ca actuala tehnologie responsive utilizata  in crearea unui website modern se poate trage din nevoia de a salva timp si bani fara a sacrifica la randu-i designul si functionalitatea unui site web.

Sursa: hongkiat.com